Nederlands
  nl
English
  en
contact veelgestelde vragen
log in
VU
 
Veelgestelde vragen
Hoe bestel ik een boek bij Anguilla?
Om te kunnen bestellen moet je een account aanmaken. Dit kan je tijdens het bestelproces doen.
Ontvang ik een Track-en-Tracecode?
Je ontvangt een Track-en-Tracecode via email van PostNL als je pakket ingepakt is en klaar is voor verzending. Op de website die in de email wordt vermeld kun je opzoeken wanneer je pakket wordt bezorgd.
Wat betaal ik aan verzendkosten?
De verzendkosten zijn €5,95 ongeacht de omvang van de bestelling.
Wie levert de boeken?
Namens Anguilla verzendt de Vu Boekhandel de boeken. Levering gebeurt door PostNL.
Ik heb een verkeerd boek ontvangen, wat moet ik doen?
Als je de verkeerde boeken hebt ontvangen kun je contact opnemen met ons via mail of telefonisch. We helpen je zo snel mogelijk.
Mijn bestelling is niet compleet, wat moet ik doen?
Het kan voorkomen dat boeken uit je bestelling nog niet beschikbaar zijn. Deze boeken worden zo spoedig mogelijk naar je opgestuurd.
Hoe lang duurt het voordat een boek geleverd is?
Boeken die op voorraad liggen leveren wij de volgende werkdag. Vrijwel alle studieboeken kunnen we daardoor zeer snel leveren. Als de boeken niet op voorraad zijn duurt levering van Nederlandstalige studieboeken twee en niet-Nederlandstalige studieboeken drie werkdagen; uitzonderingen daargelaten.
Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat moet ik doen?
Online kun je zien of je bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.
Als je bestelling in je account de status 'verzonden' heeft, maar je hebt deze nog niet ontvangen, check dan allereerst de Track-en-Tracecode die je hebt ontvangen in je mailbox. Als je jouw bestelling drie werkdagen nadat die is verzonden nog niet hebt ontvangen, dan kan je ons een mail sturen. Om je zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we je vriendelijk je bestelnummer te vermelden in de e-mail.

Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen met Ideal of met creditcard (VISA of Mastercard).

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
Je kunt online de status van je bestellingen inzien en je facturen bekijken via mijn account. Ben je jouw wachtwoord vergeten? Vraag hem online op via wachtwoord vergeten.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Je betaling wordt direct verwerkt nadat je via de bank of creditcard online hebt betaald. Je betaling wordt verwerkt door Worldline en Boekverkopers.com B.V. Je kunt zien dat je elektronisch hebt betaald door een vermelding op de factuur en een email die je ontvangt van de bank.

Ik zou graag een kopie van de factuur willen hebben. Hoe kom ik daaraan?
Je kunt eenvoudig een kopie downloaden via mijn account.

Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
Je kunt de factuur niet zelf (online) wijzigen. Als je een aangepaste factuur wilt, kan je contact opnemen via email.

Ik heb mijn artikel geretourneerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
We streven ernaar om retourneringen zo snel mogelijk terug te storten. Nadat we de boeken retour hebben ontvangen en je na een week nog niets hebt ontvangen, dan kan je mailen onder vermelding van je naam en de gegevens van je bestelling.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Je kan tijdens het bestelproces je bestelling annuleren. Verwijder daartoe de boeken uit je winkelwagen. Heb je al betaald en wil je toch annuleren? Neem in dit geval z.s.m. contact op met de VU Boekhandel. Vermeld in de communicatie graag je bestelgegevens.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd, maar het boek is toch bezorgd. Wat moet ik doen?
Als jouw bestelling ondanks een annulering toch is geleverd, dan was de bestelling al te ver in het proces om nog te kunnen annuleren. Neem in dit geval contact op via email. Vermeld in de communicatie graag de bestelgegevens.

Welke studieboeken mag ik retourneren?
Onbeschadigde boeken kun je volgens artikel 6, 7 en 8 van onze Leveringsvoorwaarden retourneren. De koper heeft bij de wet Koop op Afstand de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de goederen aan de overeenkomst voldoen. Indien dit niet het geval is, dient de koper binnen tien werkdagen na ontvangst de verkoper schriftelijk of per e-mail op de hoogte te stellen. Indien is aangetoond dat de goederen niet aan de overeenkomst voldoen, heeft Anguilla de keuze de betreffende producten na retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

Als je een boek retour wilt sturen, moet je de aankoopbon (een kopie) meesturen met de zending.

Welke studieboeken mag ik NOOIT retourneren?
Uitgezonderd technische defecten worden boeken die ingeseald verkocht zijn (van plastic verpakking voorzien) en niet meer ingeseald zijn NIET retour genomen.
Boeken die voorzien zijn van een code worden nooit retour genomen!
Retourzendingen worden uitsluitend geaccepteerd indien de goederen onbeschadigd zijn.
Indien de boeken niet in nieuwstaat aan ons geretourneerd worden, behouden wij ons het recht voor om 20% van het inkoopbedrag niet te vergoeden.

Let op! Studieboeken worden NOOIT retour genomen in de laatste week voor het tentamen en ook NIET als de periode is afgelopen.

Let op! Tweedehands boeken worden NOOIT retour genomen!

Wie betaalt de retourkosten?
De kosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de koper.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Anguilla niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom altijd om een Track-en-Tracecode.

Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik een bestelling retourneer?
Als je retourzending aan bovenstaande voorwaarden voldoet, krijg je het aankoopbedrag terug. Het aankoopbedrag wordt na ontvangst van de goederen door de VU Boekhandel binnen twee tot drie werkdagen op jouw bankrekening gestort door Worldline/Ingenico.

Retour adres:
VU Boekhandel
De Boelelaan 1105
1081 HV Amsterdam

Let op! Studieboeken worden NOOIT retour genomen in de laatste week voor het tentamen en ook NIET als de periode is afgelopen.

Heb ik bij Anguilla garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die u via de website van Anguilla koopt, gelden de wettelijke regels voor garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Als je een artikel/boek ontvangt waarbij dit niet het geval is, dan helpen wij je graag met het vinden van een passende oplossing. Wij kunnen een vervangend artikel opsturen, of het aankoopbedrag terugbetalen.

Ik heb boeken besteld bij Anguilla, maar deze zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?
Je hebt het recht om beschadigde boeken die je bij Anguilla hebt gekocht binnen vijf werkdagen te retourneren. Je kunt het boek terugsturen via de post.

Hoe moet ik een account aanmaken?
Tijdens het bestelproces voer je jouw adresgegevens in en kies je de leveringsmethode. Je kunt daarna jouw gegevens inzien en wijzigen via mijn account.
De volgende keer dat je bestelt kun je ook wijzigingen aanbrengen in het afleveradres en in het factuuradres.

Ik kan mijn emailadres niet gebruiken
Het komt voor dat leden proberen in te loggen met de accountgegevens van de website van Anguilla. Voor de webwinkel van Anguilla (deze website) moet je een apart account aanmaken. Het kan voorkomen dat je eerder een account hebt aangemaakt bij een andere studievereniging die is aangesloten bij de VU Boekhandel, of dat je eerder met een emailadres boeken hebt besteld bij de VU Boekhandel zelf. In al deze gevallen moet je een nieuw account aanmaken om te bestellen bij Anguilla en dus ook ander emailadres gebruiken.
Het kan voorkomen dat je eerder een account hebt aangemaakt bij een studievereniging die is aangesloten bij een van de verenigingen die is aangesloten bij Boekverkopers.com.
In het geval dat je via deze site boeken wilt bestellen bij moet je een ander emailadres gebruiken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Via mijn account op de website kan je eenvoudig je wachtwoord opvragen. Na het invoeren van je emailadres ontvang je een wachtwoord-reset-link per e-mail.
Let op: het emailadres waarmee je toegang hebt tot de website van Anguilla werkt niet. Voor de webwinkel om boeken te bestellen moet je een apart account aanmaken. Zie ook het voorgaande artikel.

Ik ben verhuisd, waar kan ik dit doorgeven?
Je kunt de volgende keer dat je bestelt je gegevens wijzigen.

Ik heb een ander e-mailadres, waar kan ik dit doorgeven?
Je kunt de volgende keer dat je bestelt je gegevens wijzigen.

Ik wil mijn bestelling op een ander adres ontvangen dan mijn woonadres. Kan dat?
Je ontvangt de boeken op het adres dat je hebt opgegeven bij de bestelling. Is dit niet adres niet juist? Je kunt je adresgegevens aanpassen in mijn account of neem contact op via email. Vermeld in de communicatie graag dat het om een bestelling via Anguilla gaat.

Waar kan ik mijn studieboeken kopen?
Studieboeken kan je online hier kopen.

Kan ik zien welke studieboeken Anguilla op voorraad heeft?
Je kunt op onze website niet zien welke boeken op voorraad zijn. Maar je kunt er op rekenen dat eigenlijk alle studieboeken voor de huidige en komende periode of blok binnen enkele dagen geleverd kunnen worden.

Ik heb een studieboek besteld, het vak is al begonnen, en ik wacht al enkele dagen op mijn levering. Wat nu?
Het kan gebeuren dat er enige vertraging optreedt bij het leveren van studieboeken als het vak al enige tijd geleden begonnen is. Wij doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Is het vak nog niet begonnen en heb je jouw bestelling nog niet binnen na enkele dagen? Meestal geldt: heb jij het niet dan hebben jouw medestudenten het ook niet. Er is blijkbaar wat aan de hand met een titel. Het is nog niet gedrukt of de voorraad bij de uitgever is op. We doen ons best het probleem snel op te lossen. Bij problemen informeren we de docent.

Ik heb een studieboek gekocht, maar ik wil stoppen met het vak. Kan ik het boek nog terugsturen?
Je kunt studieboeken in uitzonderlijke gevallen terugsturen in overleg met een medewerker van Anguilla. Vermeld direct dat het gaat om een bestelling via Anguilla.

Ik ga een vak volgen, maar kan dit niet terugvinden op de website van Anguilla. Wat moet ik nu doen?
Bij sommige vakken worden geen boeken voorgeschreven. Die vakken staan dan ook niet op online. Het kan natuurlijk zijn dat een vak er niet opstaat en er wel een boek nodig is. Wij horen die omissie graag mijnstudievereniging@vuboekhandel.nl

Ik wil graag al mijn studieboeken in een keer kopen, kan dat?
Je kunt voor het hele jaar studieboeken kopen, maar wij raden het sterk af. Het is niet alleen duur, maar je neemt ook een risico. Soms zijn er namelijk wijzigingen in de voorgeschreven literatuur, of verschijnen er nieuwe edities van boeken. Dit kan dan betekenen dat je het verkeerde boek koopt, of dat je een boek hebt gekocht dat je helemaal niet nodig hebt. Bestel je boeken daarom per semester, dan zit je altijd goed!

Hoeveel korting krijg ik op mijn studieboeken als ik lid ben van Anguilla?
Als je lid bent van Anguilla, krijg je zeer hoge korting op je studieboeken.

Korting op Nederlandstalige studieboeken
Voordat een periode begint ontvang je bij een online bestelling 10 procent korting op Nederlandstalige titels bij bestelling via Anguilla. Dat heeft te maken met Nederlandse wetgeving. Je ontvangt deze korting alleen in de periode die online bij de titels staat vermeld. Als de periode is begonnen ontvang je 5 procent korting bij aankoop van twee verschillende Nederlandstalige boeken bij een studievereniging.

Korting op Engelstalige boeken
Engelstalige (studie)boeken zijn altijd supervoordelig, met een korting van 15% op de adviesprijs, als je lid bent van Anguilla.

Waar kan ik lid worden van Anguilla?
Via deze website van Anguilla voor de verkoop van studieboeken kun je lid worden. Je klikt tijdens het bestellen op de button dat je nog geen lid bent, maar wel graag lid wilt worden. Anguilla neemt dan contact met je op om je lidmaatschap te voltooien.

Verkoopt Anguilla tweedehands studieboeken?
Tweedehands boeken worden via deze website verkocht aan leden van Anguilla.

Kan ik mijn studieboeken verkopen via Anguilla?
Je kunt je studieboeken die je niet meer nodig hebt, in juni van elk jaar aanbieden ter verkoop. Anguilla informeert je via email wanneer je via deze site je boeken aan kan aanbieden.

Welke prijs betaal ik voor een tweedehands boek?
Dat verschilt per boek. Bij het bestellen kun je kiezen uit 'gebruikt' en ‘intensief gebruikt'. In het laatste geval betaal je nog minder, maar dan zijn er wel markeringen aanwezig in het boek.

Vragen?
Ik kon het antwoord op mijn vraag niet vinden in de veelgestelde vragen, wat moet ik nu doen? Als jouw vraag er niet bijstaat, geen probleem. Stuur ons een email en Klik hier.

leveringsvoorwaarden privacy statement copyright disclaimer veelgestelde vragen contact
 
Welkom bij Anguilla